sunnuntaina, joulukuuta 03, 2006

Oletkos sä kännissä? Tai virolainen.

Vanha juttu mutta tuli mieleen.

Pari kertaa uran aikana on käynyt että asiakas on vakuuttunut minun olevan humalassa taksin ratissa ja vaatii ajamaan poliisiasemalle.

Olen heti ruvennut muuttamaan suuntaa sinne päästäksemme sillä minusta olisi ihan kiva käydä puhaltamassa asiakkaan laskuun, mittarihan raksuttaisi ilman muuta. Todennäköisesti poliisi vielä hieman opastaisi asiakasta miten taksissa ollaan ja matka jatkuisi. Asiaan kuuluu luonnollisesti että asiakas on itse melkoisessa koomassa.

Ei vaan ole päässyt, heti on tullut ohje jatkaa matkaa alkuperäiseen määränpäähän, harmi...

Joskus taas asiakkaat kysyvät miten jaksan kuskata kaikkia juoppoja? Olen pari kertaa vastannut että eihän tätä selvin päin kestä. Täytyy kyllä harkita tarkkaan voiko noin sanoa sille kysyjälle.

Sekin on koettu että minua on väitetty "ihan varmana olet" virolaiseksi. Mielenkiintoista, puhun mielestäni aika aitoa suomen kieltä. Veljeskansan maaperälläkään en edes koskaan ole astellut, katsellut vain laivan kannelta maihin päin.

Tunnen kyllä yhden sikäläisen ihmisen ja olen tavannut muutaman muun. Ehkä se tuo vaikutuksen.

Ei kommentteja: