keskiviikkona, joulukuuta 27, 2006

Haistatuksia ja hyvää joulua

Jouluaatonaattoyönä eli oikeammin hyvin varhain aattoaamuna asemalle hoippuu nuori mies takki repaleina, housut kurassa ja navigaatio hukassa.

Olen jonossa toisena ja tietysti käy niin että ensimmäinen auto sai datalta kyydin eli minulle lankesi ilo saada kyseinen herra kyytiin.

Kyyti sinänsä meni ihan hyvin, käytiin pankkiautomaatilla, tyttöystävälle soitettiin (poikkeuksellisesti lainasin puhelintani) ja perillä mittarissa oli 31,80 euroa. Rahaa kuitenkin löytyi vain 20 e.

Kirjoitin velkalapun 20 eurolle koska penkkiä piti hiukan siivota ja itse hän oli sanonut maksavansa puhelimen käytöstä. Aiemmista kokemuksista viisaantuneena ajokortti päätyi minun haltuuni odottamaan loppusuoritusta. Mies poistui vihaisena autosta, keskisormi viuhui ikkunan takana ja minä liukenin paikalta.

Pian minulle soitti tyttöystävä (matkalla samaan paikkaan toisella taksilla) ja kysyi joko vein miehen. Kerroin tilanteen ja hän lupasi että maksu kyllä hoidetaan samana päivänä.

Sitten soittikin mies itse ja haukkui minut v...n r.....riksi ynnä muuta mukavaa. Paras oli se kun hänellä oli kuulemma ollut koko raha koko ajan mutta ihan minun naamani takia hän ei silloin maksanut... Soitin piruuttani tyttöystävälle ja kerroin puhelusta. Hän pahoitteli ja sanoi XXXX:n olevan kännissä joskus vähän hankala. Vakuutteli vielä maksun varmasti tulevan.

Puolilta päivin soitti taas herra, tällä kertaa kovin nöyränä ja anteeksipyydellen. Ei kuulemma ollut uskoa kun tyttöystävä oli kertonut yön tempauksista. Sammuminen ja muistinmenetys oli tapahtunut pian hänen soitettuaan yöllä minulle. Sanoin ettei ollut ensimmäinen vastaava tapaus, eikä viimeinen, sattuuhan noita.

Myöhemmin iltapäivällä sitten tapasimme meillä, hän toi rahat ja sai ajokortin takaisin. Toivotimme hyvät joulut ja kummankin joulumieli oli pelastettu.

Pian olikin pukin aika tulla vierailulle.

Ei kommentteja: