maanantaina, syyskuuta 01, 2008

"Täällähän onkin tuttu kuski!"

EIPÄS OLE!

Ei, en tunne sinua. Vaikka sinä luulet tunnistavasi minut. Olet ehkä ollut joskus kyydissäni ja jostain syystä olen jäänyt mieleesi. Tai sitten luulet minua joksikin toiseksi. Useimmiten luulosi tuntea minut jää selityksettä.

Voihan olla että aloitat noin kaikille kuskeille alennusten toivossa. Et kuitenkaan onnistu ainakaan minun kyydissäni. Vaikka sinut jostain muistaisinkin.

Oikeastaan olen kiristänyt mittarinkäyttöä yleensäkin. Jos esim. joku ns. sukulainen soittaa kerran vuodessa yönä jolloin takseilla on varmasti paljon ajoa, ja kuvittelee että riennän häntä hakemaan sillä silmäyksellä ajaen kyydin roimalla alennuksella, hän erehtyy pahoin.

En enää tee erikoispalveluksia kuin oikeille omille ystävilleni ja lähisukulaisilleni tai heidän perheenjäsenilleen. He saavat myös hinnasta alennusta. Muut mielistelevät oman etunsa tavoittelijat saavat kyydin jos se minulle sopii ja hinta on ihan mittarin mukaan. Ellei jokin muu syy saa tekemään toisin. Taksin omistaja tietysti saa extra+ palvelua sitä tarvitessaan. Mutta hän kyllä myös korvaa sen aina extra+ tavalla omasta halustaan.

Ei kommentteja: