Aina silloin tällöin tulee tilanteita joissa ei voi olla varma tarkoittiko asiakas että hän antaa vaihtoraha-kolikot tippiä. Tällöin kuljettaja ei voi muuta kuin kaivaa kolikot raharengistä ja ojentaa ne asiakkaalle.
Sitten saattaa käydä jotain sellaista että silloin ilmenee hänen tarkoittaneen ne tipiksi MUTTA ottaa ne kuitenkin itselleen... Siis: ei tarvitse hävetä sanoa vielä silloinkin että "eikun ne oli sulle" tai jotain vastaavaa. Asia on silloin ihan ok. Onneksi heitäkin on jotka viimeistään silloin ilmaisevat asian selkeästi, kuski saa hyvän mielen parista ylimääräisestä eurosta ja kaikki hyvin.
Tuossa toisessa tapauksessa jää vähän outo olo. Kyse ei varmasti ole siitä että kuskille ei tippi kelpaisi. Sitä vaan ei voi ns. ottaa jos ei ole i h a n varma. Meteli olisi kauhea jos ilman lupia varastaisi asiakkaalta rahaa!!!
sunnuntai, huhtikuuta 20, 2008
sunnuntai, huhtikuuta 06, 2008
Pelastuspartio
Asiakas halusi lähteä pelastamaan ystävänsä joka oli kaukaisessa kaupungissa pulassa. Ei rahaa, maksukortteja eikä edes henkilöpapereita. Lompakko ym. siis kadonnut. Paikalliset taksit eivät tietenkään lähteneet tuomaan eikä hotelliinkaan olisi päässyt.
Niinpä läksimme ja löytyihän se kaveri sieltä vaikka kännykän akkukin alkoi olla jo viimeisillään.
Olipahan keikka, mutta tuskin kuitenkaan hävisin kassoissa kotikylille jääneille kollegoille koska ei tuossa mennyt niin kauan. Takaisin palattiin heti kahvilla käynnin jälkeen.
Niinpä läksimme ja löytyihän se kaveri sieltä vaikka kännykän akkukin alkoi olla jo viimeisillään.
Olipahan keikka, mutta tuskin kuitenkaan hävisin kassoissa kotikylille jääneille kollegoille koska ei tuossa mennyt niin kauan. Takaisin palattiin heti kahvilla käynnin jälkeen.
lauantaina, maaliskuuta 01, 2008
Odota tyytyväisenä, valita vasta lopussa...
Asiakas osoitti kädellään mihin taloon on menossa. Ajoin siis parkkipaikalle. Odotimme siinä pari minuuttia että vastaanottaja tulisi maksamaan. Häntä ei ensin kuulunut ja mittari kävi. Olisin jopa lainannut puhelintani (ilmeisesti ei ollut puheaikaa jäljellä) soittamiseen mutta pian asiakkaan puhelin soi ja selvisi että häntä odotettiin talon toisella puolella.
Maksaja tulee autolle ja sitten alkaa kinaaminen että mittarissa oli xx euroa kun talolle tulimme, he maksavat sen. Sanoin että kyllä odottaminen pitää maksaa myös. Olin kuulemma ihan huono ym kun ajoin talon väärälle puolelle... jne mussua. Hinta taisi olla mittarin sulkiessani 1,80 enemmän.
Minulle olisi voinut sanoa että halusi oikeasti talon toiselle puolelle, olisin ajanut sinne suoraan tai siirtänyt auton! Jos istuu tyytyväiseltä vaikuttaen paikoillaan odottamassa, eikä saa ilmaistua haluavansa toiselle puolelle taloa, niin ihan varmasti maksaa joka perkeleen odotusminuutin. Klassinen urputus hinnasta jälkikäteen ei auta.
Kuitti tietysti vaadittiin vittuilevalla äänensävyllä. Joo, siitä löytyy mun kuljettajanumero, isännän nimi ja muut tarvittavat tiedot. Muistakaa valittaa!
Maksaja tulee autolle ja sitten alkaa kinaaminen että mittarissa oli xx euroa kun talolle tulimme, he maksavat sen. Sanoin että kyllä odottaminen pitää maksaa myös. Olin kuulemma ihan huono ym kun ajoin talon väärälle puolelle... jne mussua. Hinta taisi olla mittarin sulkiessani 1,80 enemmän.
Minulle olisi voinut sanoa että halusi oikeasti talon toiselle puolelle, olisin ajanut sinne suoraan tai siirtänyt auton! Jos istuu tyytyväiseltä vaikuttaen paikoillaan odottamassa, eikä saa ilmaistua haluavansa toiselle puolelle taloa, niin ihan varmasti maksaa joka perkeleen odotusminuutin. Klassinen urputus hinnasta jälkikäteen ei auta.
Kuitti tietysti vaadittiin vittuilevalla äänensävyllä. Joo, siitä löytyy mun kuljettajanumero, isännän nimi ja muut tarvittavat tiedot. Muistakaa valittaa!
sunnuntai, helmikuuta 24, 2008
Umpikänniläisen viisautta
Kyllä varmasti kannattaa lähteä laitakaupungin pikkubaarista keskustaan jatkamaan kun on niin kännissä että taksikuski saa kalastaa osoitetta moneen kertaan ja takapenkillä nukutaan ja örvelletään vuorotellen koko matka.
Aivan varmaa on että he eivät päässeet siihen kapakkaan, tai mihinkään muuhunkaan, sisään. Mutta sehän ei ollut minun ongelmani. Sain rahat piiitkän kaivamisen jälkeen ja ovien sulkeuduttua haihduin paikalta minkä koneesta lähti.
Aivan varmaa on että he eivät päässeet siihen kapakkaan, tai mihinkään muuhunkaan, sisään. Mutta sehän ei ollut minun ongelmani. Sain rahat piiitkän kaivamisen jälkeen ja ovien sulkeuduttua haihduin paikalta minkä koneesta lähti.
lauantaina, helmikuuta 16, 2008
Manuaalista automatiikkaa
Usein se on nuori mies joka katselee ensin tovin auton vaihdekeppiä ja sitten tokaisee että: "eikös manuaalilla olisi kivempi ajaa kun olisi parempi ajotuntuma" tai että: "tuossa automaatissa taitaa olla myös käsivalintatoiminto jota on varmaan kiva käyttää".
Viimeksi keksin sen oikean vastauksen...
Sanoin että näitä kahta asiaa voisi verrata vaikkapa näin: jos pitää itsepalvelusta enemmän kuin naisesta niin keppiä on sitten varmaan kiva heilutella, eiköhän automaatti muussa tapauksessa voita.
Olen tietysti kokeillut miten ne manuaalivalintapuolet vaihteistoissa toimivat. Minun mielestäni ne ovat kuitenkin täysin turhia kapistuksia. Siksi siihen autoon on valittu, ja siitä useimmiten lisää maksettu, se automaattivaihteisto ettei sitä keppiä tarvitse heilutella.
Jos viikonloppuyössä ajan vaikkapa 400 km niin aika monta kertaa saisi painaa kytkintä kaupunkiajossa. Ei kiitos.
Viimeksi keksin sen oikean vastauksen...
Sanoin että näitä kahta asiaa voisi verrata vaikkapa näin: jos pitää itsepalvelusta enemmän kuin naisesta niin keppiä on sitten varmaan kiva heilutella, eiköhän automaatti muussa tapauksessa voita.
Olen tietysti kokeillut miten ne manuaalivalintapuolet vaihteistoissa toimivat. Minun mielestäni ne ovat kuitenkin täysin turhia kapistuksia. Siksi siihen autoon on valittu, ja siitä useimmiten lisää maksettu, se automaattivaihteisto ettei sitä keppiä tarvitse heilutella.
Jos viikonloppuyössä ajan vaikkapa 400 km niin aika monta kertaa saisi painaa kytkintä kaupunkiajossa. Ei kiitos.
torstaina, helmikuuta 14, 2008
Herra nivelpolvi ja mummo ikkunassa
En muista miten tämän vanhemman herrasmiehen ensimmäinen autoon tulo onnistui. Lähdettyämme liikkeelle ja muutaman korttelin ajettuani pitikin palata hakemaan jotain unohtunutta. Ajoin taas talon ovelle ja asiakas lähti hakemaan mitä lie. Sekä mennessä että tullessa näin sellaista akrobatiaa että Moskovan sirkuksen nuorempi alan harjoittelija ei samaan pystyisi.
Mies kaatui suoraan eteenpäin ikäänkuin polven kohdalta taittuen, aivan silmänräpäyksessä, ja samantien jotenkin liukui pystyyn kuin mitään ei olisi tapahtunut! Mukana oli kävelykeppi joka varmaan hänen osaavissa käsissään toimi jonkinlaisena tukipisteenä, koska mitään vahinkoja ei tapahtunut vaikka naama kyllä -näytti- käyvän kestopäällysteessä. Tämä tapahtui muutamaan kertaan ja aina sama juttu. Ihan kuin polven nivel olisi auennut väärään suuntaan ja siitä nurin, ylös ja taas mennään... Breikdänssääjät olisivat tempusta haltioissaan.
Ehkä hänellä on proteesi jossa hiukan epästabiili nivel tms. Hyvin kuitenkin hallitsi itse tilanteen jonkinmoisesta päihtymyksestä huolimatta. Minä kyllä sanoin että ei saa tuolla lailla pelotella kuskia. En uskalla edes ajatella miten talon rappukäytävän portaat menivät. Ilmeisesti hyvin. Tietysti koko tapahtumasarjaa todisti viereisestä ikkunasta mummo jota tapahtumat kiinnostivat kovasti. Taisin huitaista hänelle kerran kädellä että häivy sieltä kyyläämästä.
Mies kaatui suoraan eteenpäin ikäänkuin polven kohdalta taittuen, aivan silmänräpäyksessä, ja samantien jotenkin liukui pystyyn kuin mitään ei olisi tapahtunut! Mukana oli kävelykeppi joka varmaan hänen osaavissa käsissään toimi jonkinlaisena tukipisteenä, koska mitään vahinkoja ei tapahtunut vaikka naama kyllä -näytti- käyvän kestopäällysteessä. Tämä tapahtui muutamaan kertaan ja aina sama juttu. Ihan kuin polven nivel olisi auennut väärään suuntaan ja siitä nurin, ylös ja taas mennään... Breikdänssääjät olisivat tempusta haltioissaan.
Ehkä hänellä on proteesi jossa hiukan epästabiili nivel tms. Hyvin kuitenkin hallitsi itse tilanteen jonkinmoisesta päihtymyksestä huolimatta. Minä kyllä sanoin että ei saa tuolla lailla pelotella kuskia. En uskalla edes ajatella miten talon rappukäytävän portaat menivät. Ilmeisesti hyvin. Tietysti koko tapahtumasarjaa todisti viereisestä ikkunasta mummo jota tapahtumat kiinnostivat kovasti. Taisin huitaista hänelle kerran kädellä että häivy sieltä kyyläämästä.
sunnuntai, tammikuuta 27, 2008
Ihmisnavigaattori ilman virtakytkintä
Asiakas kertoi osoitteen naapurikaupungista ja matkaan lähdettiin. Katsoin navigaattorista missä se on kun en tarkkaan tiennyt. Varmistin vielä että ajetaanko lähempänä sitten Yhden vai sen Toisen tien kautta.
Asiakas sanoi että sen Toisen. Matka joutui mutta eiköhän lähestyttäessä edellä mainittua reitinvalinnan pistettä, alkoi tulla ohjeita että tuosta tuonne ja sitten vasemmalle jne. Sanoin että niin joo ja sittenhän meidän pitääkin kääntyä hetken päästä oikealle ja mennä radan ali sinne Oikeaan kaupunginosaan. Joo just niin sanoi asiakas, ja oltuaan 10 sekuntia hiljaa muistutti että kohta sitten oikealle... Minä että niin siitä radan ali jne. Hetken päästä taas ohje ajaa radan ali ja jatkaa suoraan yms. KOKO HELVETIN MATKA SIELLÄ kotikaupungin päässä vaikka yritin osoittaa että en ole ihan hukassa ja tiedän suurinpiirtein mihin ollaan menossa. Ja navissa oli kyllä määränpää ruudulla josta seurasin karttaa.
Kaikkea siis humalatila tekee. Tuohan on oikeastaan aika tavallista. Ei vaan jaksaisi kotikylilläkin kuunnella ohjeita kun varmasti tietää mihin mennään ja joskus senkin sanoo suoraan asiakkaalle. Tuskin nämä pahaa tarkoittavat mutta vähän sama kuin toistaisit marketin kassalle että nyt seuraavaksi vedät tuon maksalaatikon tuosta viivakoodin lukijasta ja seuraavaksi tuon maitopurkin.
Minä ainakin kysyn kyllä jos en tiedä mihin pitää mennä. Ikinä ei ole asiakas hermostunut niin ettei matka olisi jatkunut. Joku tietysti on ollut että pitäähän mun tietää, mutta rauhoittunut kun olen sanonut että jos et voi neuvoa niin pitää tilata toinen taksi. (Nykyisin navigaattoreiden aikana ei neuvoja onneksi tarvitse paljon kysellä.)
Firmataksiaikoinani oli joskus näitä joiden mielestä mun olisi pitänyt tietää myös ensimmäistä kertaa kuulemani asiakkaan kotiosoite vieraassa kaupungissa... perille kuitenkin aina päästiin kun asiakas lopulta suostui neuvomaan. Vaikka vaikeata se kerran oli Porvoossa.
Asiakas sanoi että sen Toisen. Matka joutui mutta eiköhän lähestyttäessä edellä mainittua reitinvalinnan pistettä, alkoi tulla ohjeita että tuosta tuonne ja sitten vasemmalle jne. Sanoin että niin joo ja sittenhän meidän pitääkin kääntyä hetken päästä oikealle ja mennä radan ali sinne Oikeaan kaupunginosaan. Joo just niin sanoi asiakas, ja oltuaan 10 sekuntia hiljaa muistutti että kohta sitten oikealle... Minä että niin siitä radan ali jne. Hetken päästä taas ohje ajaa radan ali ja jatkaa suoraan yms. KOKO HELVETIN MATKA SIELLÄ kotikaupungin päässä vaikka yritin osoittaa että en ole ihan hukassa ja tiedän suurinpiirtein mihin ollaan menossa. Ja navissa oli kyllä määränpää ruudulla josta seurasin karttaa.
Kaikkea siis humalatila tekee. Tuohan on oikeastaan aika tavallista. Ei vaan jaksaisi kotikylilläkin kuunnella ohjeita kun varmasti tietää mihin mennään ja joskus senkin sanoo suoraan asiakkaalle. Tuskin nämä pahaa tarkoittavat mutta vähän sama kuin toistaisit marketin kassalle että nyt seuraavaksi vedät tuon maksalaatikon tuosta viivakoodin lukijasta ja seuraavaksi tuon maitopurkin.
Minä ainakin kysyn kyllä jos en tiedä mihin pitää mennä. Ikinä ei ole asiakas hermostunut niin ettei matka olisi jatkunut. Joku tietysti on ollut että pitäähän mun tietää, mutta rauhoittunut kun olen sanonut että jos et voi neuvoa niin pitää tilata toinen taksi. (Nykyisin navigaattoreiden aikana ei neuvoja onneksi tarvitse paljon kysellä.)
Firmataksiaikoinani oli joskus näitä joiden mielestä mun olisi pitänyt tietää myös ensimmäistä kertaa kuulemani asiakkaan kotiosoite vieraassa kaupungissa... perille kuitenkin aina päästiin kun asiakas lopulta suostui neuvomaan. Vaikka vaikeata se kerran oli Porvoossa.
tiistaina, tammikuuta 22, 2008
Onhan siitä pulinaa ollut
Taannoin oli "pakko" ottaa se viideskin matkustaja kyytiin vaikka se nykyisin onkin kiellettyä. Matka oli onneksi lyhyt ja reitti rauhallinen. "Pakon" teki se kun en kehdannut jättää tutun porukan viidettä pois kyydistä.
Tolpalta kyytiä lastatessa olen kyllä ollut tiukka. Se on neljä matkustajaa enintään ja sillä piste. Kävi sitten niin että kyydissä oli kolme samaa porukkaa ja yksi ihan vieras matkan varrelle. Vasta matkalla osoittautui että tuo yksi ei kuulunutkaan porukkaan ja kyydistä oli jäänyt hänen takiaan omaan jengiin kuuluva. Sanoin että olisitte kertoneet ja huolehtineet omanne mukaan, ei ulkopuolisia ole muutenkaan pakko ottaa kyytiin. Näin kuitenkin mentiin sillä kertaa.
Pääosin ihmiset ymmärtävät ja hyväksyvät lain ja sen toteuttamisen. Silti aina on niitä joille asia ei kertakaikkiaan uppoa kaaliin. Niinkuin kaikessa taksiin liittyvässä tuntuu olevan.
Tolpalta kyytiä lastatessa olen kyllä ollut tiukka. Se on neljä matkustajaa enintään ja sillä piste. Kävi sitten niin että kyydissä oli kolme samaa porukkaa ja yksi ihan vieras matkan varrelle. Vasta matkalla osoittautui että tuo yksi ei kuulunutkaan porukkaan ja kyydistä oli jäänyt hänen takiaan omaan jengiin kuuluva. Sanoin että olisitte kertoneet ja huolehtineet omanne mukaan, ei ulkopuolisia ole muutenkaan pakko ottaa kyytiin. Näin kuitenkin mentiin sillä kertaa.
Pääosin ihmiset ymmärtävät ja hyväksyvät lain ja sen toteuttamisen. Silti aina on niitä joille asia ei kertakaikkiaan uppoa kaaliin. Niinkuin kaikessa taksiin liittyvässä tuntuu olevan.
maanantaina, tammikuuta 21, 2008
Ei on ei myös kauniille venäläisnaisille!
Tolpalta astui ruuhka-aikaan mies etupenkille. Ennenkuin auto ehti liikahtaa, taakse tunki pian venäläiseksi osoittautunut nainen haluten ihan eri suuntaan kuin tämä mies. Alkoi suurinpiirtein määräämään että sinne mennään ensin vaikka etupenkin mies sanoi että hän menee tällä taksilla yksin.
Ei mennyt naiselle jakeluun ennenkuin minä sanoin että kannattaa opetella sen verran lisää suomen kieltä että ymmärtää mitä ei-sana tarkoittaa. Silloin viimein tajusi poistua. Mies sanoi että naisia oli oikeastaan useampi ja jonon ohi oli kiilattu oikein kunnolla hetkeä aiemmin. Ei niitä muita kuitenkaan kyytiin tunkenut, ainakaan vielä.
Mies olisi kyllä voinut tehdä mutkan jos nainen olisi maksanut osansa, mutta asenne jolla samaan kyytiin tungettiin ratkaisi asian. Valitettavan usein maahamme muuttaneet venäläiset ovat käytökseltään tuolla lailla röyhkeitä joissain tilanteissa. Ehkä ovat tottuneet että niin kuuluu toimia jos jotain haluaa. Täällä kuitenkin esim. taksijonossa pätee rehellisen jonottamisen sääntö.
Ei mennyt naiselle jakeluun ennenkuin minä sanoin että kannattaa opetella sen verran lisää suomen kieltä että ymmärtää mitä ei-sana tarkoittaa. Silloin viimein tajusi poistua. Mies sanoi että naisia oli oikeastaan useampi ja jonon ohi oli kiilattu oikein kunnolla hetkeä aiemmin. Ei niitä muita kuitenkaan kyytiin tunkenut, ainakaan vielä.
Mies olisi kyllä voinut tehdä mutkan jos nainen olisi maksanut osansa, mutta asenne jolla samaan kyytiin tungettiin ratkaisi asian. Valitettavan usein maahamme muuttaneet venäläiset ovat käytökseltään tuolla lailla röyhkeitä joissain tilanteissa. Ehkä ovat tottuneet että niin kuuluu toimia jos jotain haluaa. Täällä kuitenkin esim. taksijonossa pätee rehellisen jonottamisen sääntö.
sunnuntai, tammikuuta 20, 2008
Äänekästä pussailua
Mikä ihme siinä pussailussa taksin takapenkillä toisinaan on että äänitehosteet ovat kuin elokuvasta...
Kauheaa slurpsin slurpsia ja maiskutusta ja imeskelyä. Kuitenkin vähän niin kuin savua ilman tulta... Vaatteet sentään pysyvät päällä eikä sen kummempaa, vain pussailua ja kähmimistä mutta hirveällä metelillä.
Kauheaa slurpsin slurpsia ja maiskutusta ja imeskelyä. Kuitenkin vähän niin kuin savua ilman tulta... Vaatteet sentään pysyvät päällä eikä sen kummempaa, vain pussailua ja kähmimistä mutta hirveällä metelillä.
Setä KK on oikein tyytyväinen!
Nyt on uudella työkalulla jo vähän tehty töitä.
En voi muuta sanoa kuin että siinä on se minun mieleisin autoni näihin hommiin.
Makumme kaikilla tietysti mutta tätä odotin ja vihdoin asia on kunnossa. Kiitos isännälle.
En voi muuta sanoa kuin että siinä on se minun mieleisin autoni näihin hommiin.
Makumme kaikilla tietysti mutta tätä odotin ja vihdoin asia on kunnossa. Kiitos isännälle.
tiistaina, tammikuuta 15, 2008
Tietääkö taksikuski vastauksen kaikkeen?
"Mitä mieltä olet lasten ruumiillisesta kurittamisesta?"
Nainen pohti asiaa ja kertoi omista ja myös mukana olleen miesystävän lapsista. Ilmeisesti mies jossain määrin hyväksyi asian ja nainen ei. Minun olisi pitänyt tietää sekin kannattaisiko heidän muuttaa yhteen kun he ovat tästä asiasta eri mieltä?
Luistin antamasta mitään kunnon vastauksia ympäripyöreyksillä. (Taksikuskin tärkein taito!)
Nainen pohti asiaa ja kertoi omista ja myös mukana olleen miesystävän lapsista. Ilmeisesti mies jossain määrin hyväksyi asian ja nainen ei. Minun olisi pitänyt tietää sekin kannattaisiko heidän muuttaa yhteen kun he ovat tästä asiasta eri mieltä?
Luistin antamasta mitään kunnon vastauksia ympäripyöreyksillä. (Taksikuskin tärkein taito!)
tiistaina, tammikuuta 01, 2008
Munan perässä liikkeellä
Lähiöstä kyytiin tullut nainen kertoi miten ilta oli mennyt. Oli lähtenyt ihan kivan miehen kanssa tämän kämpille seksuaalinen kanssakäyminen mielessä. Mutta eipä ottanut miehellä eteen... Tästä mies oli saanut syyn suuttua naiselle ja syyttää tätä vaikka mistä.
Perillä nainen heitti hyvän lopetuksen: "Vaikka nyt olenkin ollut munan perässä liikkeellä niin kyllä kuitenkin aion maksaa rahalla."
Minä vastasin että sehän se yleisin kyydinmaksutapa on.
Eurot vaihtoivat omistajaa.
Kiitokset ja hyvää yötä.
Perillä nainen heitti hyvän lopetuksen: "Vaikka nyt olenkin ollut munan perässä liikkeellä niin kyllä kuitenkin aion maksaa rahalla."
Minä vastasin että sehän se yleisin kyydinmaksutapa on.
Eurot vaihtoivat omistajaa.
Kiitokset ja hyvää yötä.
torstaina, joulukuuta 20, 2007
tiistaina, joulukuuta 04, 2007
Peräkylien express
Viime viikonloppuöinä sain toimia toistuvasti jonkinlaisena takametsien asukkaitten kyyditsijänä.
Tuli vaan useampia yli 40 euron kyytejä milloin mihinkin suuntaan keskelle pimeintä korpea. Niin että lähimpään melkein-sivistykseenkin oli ajettava takaisin ensin parikymmentä kilometriä. Sieltä sitten vielä isompaa tietä takaisin kaupunkiin.
Ihan kivaakin vaihteeksi kaupunkinappien sijaan, mutta kelin ollessa liukas ei paluu (eikä meno) pimeällä ja mutkittelevalla kyläraitilla ole tosiaankaan nautintoa.
Jäähän noissa juoksu myös heikoksi kun ei tule uusia lähtömaksuja. Toisaalta kassan suhteen kyyti voi tietysti vastata jopa neljää kaupunkikeikkaa.
Ansaitsemisen suhteen lyhyttä kyytiä toisen perään olisi aina paras.
Tuli vaan useampia yli 40 euron kyytejä milloin mihinkin suuntaan keskelle pimeintä korpea. Niin että lähimpään melkein-sivistykseenkin oli ajettava takaisin ensin parikymmentä kilometriä. Sieltä sitten vielä isompaa tietä takaisin kaupunkiin.
Ihan kivaakin vaihteeksi kaupunkinappien sijaan, mutta kelin ollessa liukas ei paluu (eikä meno) pimeällä ja mutkittelevalla kyläraitilla ole tosiaankaan nautintoa.
Jäähän noissa juoksu myös heikoksi kun ei tule uusia lähtömaksuja. Toisaalta kassan suhteen kyyti voi tietysti vastata jopa neljää kaupunkikeikkaa.
Ansaitsemisen suhteen lyhyttä kyytiä toisen perään olisi aina paras.
lauantaina, marraskuuta 24, 2007
Työympäristömuutoksia tulossa
Uuden työkalun ajoontulopäivä on vahvistumassa. Odotan innolla, nimittäin muutoksia on luvassa...
torstaina, marraskuuta 22, 2007
Kaikilla on mielipide takseista
Se on hassu juttu että taksialasta on jokaisella jonkinlainen mielipide. Koski se sitten käytettäviä autoja, niiden riittävyyttä, hintoja tms.
Melko harvoja varmaan kiinnostaa onko suomessa tarpeeksi putkiliikkeitä, käyttävätkö he kupari- vai muoviputkea asennuksiin ja mikä on hintataso? (Tietysti jos asia on itselle sillä hetkellä ajankohtainen niin voi kiinnostaa paljonkin.)
Tai onkohan suomessa sopiva määrä leipomoita jotka käyttävät vehnäjauhoa enemmän tai vähemmän kuin ruisjauhoa ja onko leivästä saatava tuotto kuinka korkea?
Eli se minkälaisilla autoilla taksia ajetaan, mitä siitä tienaa ja miksi niitä autoja "ei koskaan ole riittävästi" puhuttavat kansaa aina vaan. Ja vahvat mielipiteet sitten mielletään tosiasioiksi.
Muut blogaajat ovat noita asioita analysoineet riittävästi. Sen sanon kuitenkin että hyviä pointteja ovat kirjoittaneet.
Melko harvoja varmaan kiinnostaa onko suomessa tarpeeksi putkiliikkeitä, käyttävätkö he kupari- vai muoviputkea asennuksiin ja mikä on hintataso? (Tietysti jos asia on itselle sillä hetkellä ajankohtainen niin voi kiinnostaa paljonkin.)
Tai onkohan suomessa sopiva määrä leipomoita jotka käyttävät vehnäjauhoa enemmän tai vähemmän kuin ruisjauhoa ja onko leivästä saatava tuotto kuinka korkea?
Eli se minkälaisilla autoilla taksia ajetaan, mitä siitä tienaa ja miksi niitä autoja "ei koskaan ole riittävästi" puhuttavat kansaa aina vaan. Ja vahvat mielipiteet sitten mielletään tosiasioiksi.
Muut blogaajat ovat noita asioita analysoineet riittävästi. Sen sanon kuitenkin että hyviä pointteja ovat kirjoittaneet.
sunnuntai, marraskuuta 18, 2007
On se turhauttavaa
Siis kun jälleen kerta toisensa jälkeen (esim. viime yönä) käyn katsomassa osoitteita joihin auto on tilattu ja paikalta ei löydy ketään kyydin tarpeessa.
Aikaa oli mennyt kaikissa tapauksissa enintään puoli tuntia tilauksen ajasta eli kyydin olisi saanut nopeammin kuin tolpan jonosta!
Jos monille ajossa oleville autoille osuu noita edes yksi tai kaksi yössä niin yhteensä asiakkaat odottavat autoja ihan niiden takia useita tunteja lisää.
Eli jos vaikkapa 50 autolla menee hukkareissuihin 10 minuuttia yössä niin se on 500 minuuttia yhteensä pois sieltä jonon tyhjennyksestä... kelatkaa sitä ja PYSYKÄÄ SIELLÄ OSOITTEESSA omaksi eduksenne. Kiitos.
P.S. Tuo kymmenen minuuttia menee helposti jos ottaa ajan siitä risteyksestä josta mentäisiin tolpalle mutta käännytäänkin eri laidalla kaupunkia olevaan osoitteeseen ja sieltä sitten lopulta kuitenkin tolpalta kyytiä hakemaan.
Aikaa oli mennyt kaikissa tapauksissa enintään puoli tuntia tilauksen ajasta eli kyydin olisi saanut nopeammin kuin tolpan jonosta!
Jos monille ajossa oleville autoille osuu noita edes yksi tai kaksi yössä niin yhteensä asiakkaat odottavat autoja ihan niiden takia useita tunteja lisää.
Eli jos vaikkapa 50 autolla menee hukkareissuihin 10 minuuttia yössä niin se on 500 minuuttia yhteensä pois sieltä jonon tyhjennyksestä... kelatkaa sitä ja PYSYKÄÄ SIELLÄ OSOITTEESSA omaksi eduksenne. Kiitos.
P.S. Tuo kymmenen minuuttia menee helposti jos ottaa ajan siitä risteyksestä josta mentäisiin tolpalle mutta käännytäänkin eri laidalla kaupunkia olevaan osoitteeseen ja sieltä sitten lopulta kuitenkin tolpalta kyytiä hakemaan.
tiistaina, lokakuuta 30, 2007
Thai-hierontaa
Kaverit jäivät ravintolan eteen mutta yksi porukasta sanoi tulevansa käytyään ensin thai-hieronnassa.
Sanoi minulle että bordellejahan ne liikkeet ovat. Minä vastasin että eihän niin saa sanoa. Bordellitoiminta olisi laitonta ja eiväthän laittomat liikkeet saisi toimia...
Ajoimme näitä itämaisia palveluja tarjoavan liikkeen eteen aika myöhään illalla. Pimeältä näytti. Mies kuitenkin koputti oveen ja valmistautui vielä soittamaan ikkunassa olevaan numeroon. Ei tarvinnut, pian varsin tyypillisen thai-ulkonäön omaava nainen avasi oven ja viittilöi sisään.
Toivottavasti hieronta rentoutti jäykistyneet lihakset.
Sanoi minulle että bordellejahan ne liikkeet ovat. Minä vastasin että eihän niin saa sanoa. Bordellitoiminta olisi laitonta ja eiväthän laittomat liikkeet saisi toimia...
Ajoimme näitä itämaisia palveluja tarjoavan liikkeen eteen aika myöhään illalla. Pimeältä näytti. Mies kuitenkin koputti oveen ja valmistautui vielä soittamaan ikkunassa olevaan numeroon. Ei tarvinnut, pian varsin tyypillisen thai-ulkonäön omaava nainen avasi oven ja viittilöi sisään.
Toivottavasti hieronta rentoutti jäykistyneet lihakset.
maanantaina, lokakuuta 15, 2007
Voi perkele!
Saaketin pipopää-teini-bemarikuskit!!!
Jatkoa vihdoin:
"Ei mulla ainakaan yli 60 ollut vauhtia!"
Niin... paikalla 40 rajoitus ja vasemmalta...
Jatkoa vihdoin:
"Ei mulla ainakaan yli 60 ollut vauhtia!"
Niin... paikalla 40 rajoitus ja vasemmalta...
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)