lauantaina, maaliskuuta 01, 2008

Odota tyytyväisenä, valita vasta lopussa...

Asiakas osoitti kädellään mihin taloon on menossa. Ajoin siis parkkipaikalle. Odotimme siinä pari minuuttia että vastaanottaja tulisi maksamaan. Häntä ei ensin kuulunut ja mittari kävi. Olisin jopa lainannut puhelintani (ilmeisesti ei ollut puheaikaa jäljellä) soittamiseen mutta pian asiakkaan puhelin soi ja selvisi että häntä odotettiin talon toisella puolella.

Maksaja tulee autolle ja sitten alkaa kinaaminen että mittarissa oli xx euroa kun talolle tulimme, he maksavat sen. Sanoin että kyllä odottaminen pitää maksaa myös. Olin kuulemma ihan huono ym kun ajoin talon väärälle puolelle... jne mussua. Hinta taisi olla mittarin sulkiessani 1,80 enemmän.
Minulle olisi voinut sanoa että halusi oikeasti talon toiselle puolelle, olisin ajanut sinne suoraan tai siirtänyt auton! Jos istuu tyytyväiseltä vaikuttaen paikoillaan odottamassa, eikä saa ilmaistua haluavansa toiselle puolelle taloa, niin ihan varmasti maksaa joka perkeleen odotusminuutin. Klassinen urputus hinnasta jälkikäteen ei auta.

Kuitti tietysti vaadittiin vittuilevalla äänensävyllä. Joo, siitä löytyy mun kuljettajanumero, isännän nimi ja muut tarvittavat tiedot. Muistakaa valittaa!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Moi, tämä mun kysymys ei liity tähän kirjoitukseen, mutta kysynpä nyt kuitenkin :-)

Olen yhden kaverini kanssa jutellut siitä, kun me molemmat työskennellään respoissa ja seuraavia konflikteja tullut taksikuljettajien kanssa;

Esimerkkitapaus;
Olen respassa ja tulee asiakas, joka pyytää soittamaan taksin- teen työtä käskettyä soitan keskukseen ja kirjoitan asiakkaalle varausnumeron lapulle. Asiakas lähtee ulospäin, mutta tapaa matkalla työkaverinsa, joka on menossa samaan paikkaan kun tämä taksin tilannut asiakas, he päättävätkin mennä tämän toisen henkilön autolla- jolloin tilaamani taksi jääkin siis ilman asiakastaan ja tietenkään asiakas ei palaa respaan kertomaan, että taksin voi perua. Menee hetki, taksi saapuu, kuski tulee sisällä ja aloittaa infernaalisen huudon, kun ei ole asiakasta, en tietenkään tiedä mitä on tapahtunut ja yritän selittää, että asiakas kyllä tilasi taksin, mutta en tiedä mihin hän on hävinnyt... Monet taksikuskit ovat vaan, että ok- he jäävät odottelemaan jos joku tarttis kohta kyytiä, mutta osa jää riehumaan, että minun pitäisi maksaa taksin odottelema aika jne jne.-mitä en tietenkään koskaan tee. Kun yrittää selittää, että en millään pysty valvomaan ihmisten aivoituksia, enkä ole niistä vastuussa, niin tämä ei yleensä riitä- vaan jatketaan huutamista.

Mikä sinun mielestä tässä on oikea ratkaisu?

Kiitokset vastauksesta jo etukäteen :-)

-Satu

Kuski Kaakosta kirjoitti...

Et sinä sille mitään voi eikä se ole sinun vikasi. Minä varmaan kuuluisin tuohon ns. ok-ryhmään vaikka harmittaisihan se kun kyyti on karannut.
Huonoa tilanteentajua ja käytöstä niiltä huutamaan alkavilta kuskeilta...